Bel: 06 - 22 92 71 65 - Mail:


Training Onbevreesd Communiceren

Onbevreesd Communiceren is de basis voor goede samenwerking en resultaten!

  • Wil je ook dat er meer wordt aangesproken in je team of organisatie?
  • Heb je het idee dat gesprekken nog veel scherper kunnen?

Goede Gesprek

Wat is er vaak aan de hand?

In veel organisaties is behoefte aan Het Goede Gesprek door onbevreesd communiceren. Doordat veranderingen steeds sneller (lijken te) gaan, is transparantie op proces en relatie noodzakelijk om te goed te blijven presteren. Echter, in veel teams wordt aan- en uitspreken vaak lastig gevonden en niet gedaan. Daardoor gaan er veel dingen fout, is er veel frustratie en worden verwachtingen niet waargemaakt.  Onbvreesd Communiceren is ook een van de 3 dimensies van een pychologisch veilig klimaat.

Wij geloven dat onbevreesd communiceren altijd een basis is om goede en juiste inhoud met elkaar te maken. We werken vanuit de visie dat spanning opzoeken juist ontspanning geeft. In onze training  introduceren we verschillende communicatietypen, onderzoeken we op een ervaringsgerichte en boeiende manier welke patronen er spelen. Inzicht in de patronen geeft de mogelijkheid om gedrag bewust aan te passen. We laten verschillende strategieën zien om met die patronen en elkaar om te gaan, inclusief concrete handvatten.

Onbevreesd Communiceren vraagt interventies op verschillende niveaus:

  • Individueel: vaardigheden leren om feedback geven.
  • Team: ontdekken van patronen en met elkaar afspraken maken dat feedback geven OK is. Hiermee creëer je legitimiteit voor het geven van feedback.
  • Organisatie: onderzoeken van patronen waarbij houding en gedrag van leidinggevenden een rol speelt. Wat roept deze interactie op en wat kunnen leidinggevenden doen om hier in een voorbeeld rol te vervullen?

Interesse?
Neem contact met ons op!

Behoefte aan verandering? Neem contact op!

Wij zijn trots om te mogen werken voor de volgende klanten:

Gasunie
Provincie Drenthe
ProRail
RIVM